Vydavatelství Burda Praha přineslo 15. března na trh novinku v podobě netradičního lifestylového titulu About, který míří na takzvané mileniály. Magazín, který nalezl inspiraci v zahraničí, má dát prostor mladým umělcům.
Cílová skupina časopisu About představuje poměrně neobvyklé čtenáře. Jde o mladé lidi, kteří hledají většinu informací na sociálních sítích nebo ve specifických tištěných titulech. „Podle zahraničních zkušeností mezi nimi ale stoupá poptávka po netradičních lifestylových publikacích, které se vymykají konceptu mainstreamových médií,“ uvádí vydavatel. Coby inspirace posloužila periodika, jakými jsou Frankie, Turris Babel, Cut nebo Caboodle, která za hranicemi slaví úspěch.
„Časopis About nabídne mileniálům unikátní obsah, který se odlišuje od ostatní mediální produkce,“ přibližuje podstatu titulu generální ředitelka Burda Praha Petra Fundová. Zároveň dodává, že časopis poslouží jako platforma pro prezentaci tvorby mladých a talentovaných designérů, ilustrátorů a fotografů. „About je časopis, který se chce postavit běžné redakční rutině, proto jsme začali tím, že žádnou klasickou redakci nemáme,“ uvádí šéfredaktor Jan Štěpánek a odkrývá jedinečnost nového titulu. Na vzniku magazínu se tak podílí širší skupina autorů zapojených v jednorázových projektech.
About sází na poutavé čtení a neotřelou grafickou podobu. Část obsahu se věnuje také netradičním workshopům a reportážím, které zachycují umělce přímo v akci. To napomáhá bezprostřednímu přenosu jejich unikátní práce a filosofie na stránky magazínu. „Pokud chceme dělat časopis pro lidi, kteří si nekupují časopisy, je třeba mezi naše potencionální čtenáře vyrazit a časopis pro ně vyrobit přímo s nimi,“ vysvětluje Štěpánek. Magazín se zaměřuje i na současné fenomény upcyclingu nebo SWAP parties a přináší i Do-It-Yourself sekci.
Na přípravě prvního čísla About se podíleli fotografové Johana Pošová, David Turecký, Antonín Jirát, typografka Petra Dočekalová, návrhářky z uskupení Czechia, Lucie Vacková, ilustrátoři Patrik Antczak, Taja Spassková nebo set designérka Andrea Katonová. Art directorkou časopisu je Mariana Jirátová.
První číslo magazínu s rozsahem 132 stran a prodejní cenou 139 Kč vyšlo v nákladu 20 tisíc výtisků. Nový titul, který spoléhá i na podporu sociálních sítí Instagram a Facebook, je k dispozici nejen v tradiční distribuční síti, ale také v několika desítkách vytipovaných concept storů, kaváren a bister. Časopis má vycházet dvakrát za rok, periodicita se ale může změnit na základě zájmu čtenářů.